Away koffers

Away is een Amerikaans koffermerk dat zich focust op reizen en lifestyle. Sinds de oprichting in 2015 heeft Away na 4 jaar al meer dan 300.000 koffers verkocht.

Away verkoopt haar koffers zonder een derde partij als tussenpersoon. Dit betekent dat Away een directe relatie met haar klanten heeft. Daarnaast komt elke koffer met 100 dagen proeftijd en levenslange garantie. Als er een deel van de koffer kapot gaat, dan zal deze altijd gemaakt of vervangen worden.

Away is anno 2019 het snelst groeiende koffermerk ter wereld. Door het simpele, toch zakelijke design en het innoverende van de koffers, heeft onze koffer expert Fabian Away koffers gewaardeerd met een 9 uit 10.

Away koffers in een notendop

Rapportcijfer Away
Design
Innovatie
Veiligheid
Stevigheid
Functionaliteit
Kies voor Away als:
Je veel reist
Je een exotische reiziger bent
Je van ‘first-class’ houdt
Je graag netwerkt

De technologie achter Away

De koffer wordt gescheiden in 2 vakken. Een vak voor de kleding, het andere vak voor de schoenen, de toilettas, en andere items. Je spullen worden beschermd door sterk, Duits polycarbonaat. De veiligheid wordt ook gewaarborgd door het ingebouwde TSA-slot.

De handbagage koffers van Away worden geleverd met een oplader van 10.000 mAh die je uit de koffer kunt halen. Zo blijf jij altijd bereikbaar en online.

De koffer wordt ook geleverd met een verwijderbare nylon waszak, zo houdt je altijd je schone kleding gescheiden met de vieze kleding. Als je eenmaal je kleding in de koffer hebt zitten, kun je alle lucht die er tussen zit met een drukkussen eruit persen. Zo kun jij ook nog eens de ruimte in de koffer optimaal benutten.

De geschiedenis van Away

Stephanie Korey en Jennifer Rubio, de oprichters van Away Travel, werkten samen bij Warby Parker voordat ze aan deze uitdaging begonnen. Daar zijn zij samen begonnen met het idee om Away Travel op te richten. Stephanie en Jennifer wilden net zoals bij Warby Parker een directe relatie met de klanten zonder een derde partij als tussenpersoon.

Voor de lancering van het merk en de koffers schreven Stephanie en Jennifer een boek. Zij hadden destijds nog geen koffers klaar liggen. In november 2015, verkochten zij het boek met een cadeaukaart die ingeruild kon worden voor een koffer in februari 2016. En zo geschiedde… in het eerste jaar haalden zij 12 miljoen euro aan omzet.